- Закарпатська обласна рада - https://zakarpat-rada.gov.ua -

Депутатський корпус облради просить ВРУ та уряд України врегулювати проблеми фінансового забезпечення життєдіяльності Закарпаття

Вони підготували відповідне звернення, в якому чітко зазначено: для Закарпатської області показники в проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» означатимуть значне погіршення фінансового стану місцевих бюджетів.

У ході другого пленарного засіданні п’ятої сесії обласної ради крайові парламентарі прийняли звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України про внесення змін до проекту бюджету України на 2017 рік, передбачивши виділення відповідного річного фінансового  ресурсу Закарпатській області на рівні інших областей України.

У документі сказано: «У Верховній Раді України до розгляду представлено проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік»  (реєстр. № 5000 від 15.09.2016), поданий Кабінетом Міністрів України.

Ми,  депутати обласної ради,  просимо врахувати в Законі України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» питання законодавчого врегулювання проблем фінансового забезпечення життєдіяльності Закарпаття, без розв’язання яких неможливий сталий соціально-економічний розвиток регіону. Насамперед, потребують  вирішення  такі  проблеми.

1. Відсутність достатнього ресурсу фінансування  освітньої та медичної субвенцій у бюджетах районів та міст обласного значення.

Статтями 1032, 1034 Бюджетного кодексу України на фінансування бюджетних закладів передбачені освітня та медична субвенції.  Разом із тим, у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» обсяги цих субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам районів і міст обласного значення регіону передбачено в меншому розмірі,  порівняно з відповідними  видатками 2016 року.

Окрім того,  для обласного бюджету введено нові навантаження. Так, із наступного року ДЗ «Українська алергологічна лікарня МОЗ України»  в
смт Солотвино (Тячівський район)  фінансуватиметься з обласного бюджету.    Крім того, з 16-и професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ), які функціонують на Закарпатті, 13 фінансуватимуться з обласного бюджету, а 3 – з міського бюджету Ужгорода. Незважаючи на те, що на  обласний бюджет покладено обов’язок фінансувати 13 ПТНЗ, освітня субвенція обласному бюджету зменшена на 10,262 млн  грн (або на 10,3%), порівняно з 2016 роком.  З наступного року освітня субвенція передбачає тільки фінансування зарплати освітньо-педагогічних працівників. Усе інше (зарплата техперсоналу, утримання автотранспорту, комунальні послуги, поточні ремонти тощо) буде фінансуватися за рахунок бюджетів районів та об’єднаних територіальних громад. Аналогічна ситуація з медичною субвенцією, яка буде використана для виплати зарплати медичним працівникам, а також для харчування та забезпечення медикаментами  пацієнтів. Решта видатків здійснюватиметься за рахунок місцевих бюджетів.

Суттєвого зменшення освітньої субвенції зазнають об’єднані територіальні громади. Так, якщо в 2016 році  Вільховецька громада отримала 23,635 млн  грн, то в 2017 отримає всього 14,777 млн  грн (менше на 8,858 млн грн). Тячівська об’єднана громада отримає наступного року освітню субвенцію в розмірі 19,427 млн ( порівняно з  26,809 млн грн у 2016 року – менше на 7,382 млн грн).

2.У проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» передбачені вилучення з бюджетів міст обласного підпорядкування (реверсна дотація). Для Ужгорода таке вилучення становить 32,670 млн (що на 4,314 млн  більше, ніж у 2016), для Берегова – 1,190 млн грн (у 2016 вилучення не було взагалі), для Мукачева –18,318 млн грн (що на 9,333 млн грн більше, ніж у 2016), для Чопа – 1,517 млн грн  (що на 169 тис. грн  більше, ніж у 2016 році).   В цілому реверсна дотація за 2017 рік збільшується порівняно з 2016 роком на 138,8%.

3. Містам – Ужгороду, Берегову, Мукачеву, Чопу та Тячівській об’єднаній територіальній громаді – базова дотація на 2017 рік не передбачена взагалі. Місту Хуст вона передбачена на 2 мільйони 85 тисяч гривень (що менше, порівняно з 2016 роком, на 35,3%,). Для решти районів області базова дотація збільшилася в середньому на 22,8%, а обласний бюджет отримає її всього на 6,7% більше, ніж у 2016 році.

Для Закарпатської області такі  показники в проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» означатимуть значне погіршення фінансового стану місцевих бюджетів.

Просимо в найкоротший термін внести на розгляд Верховної Ради України питання про внесення змін до показників Державного бюджету України на 2017 рік, а також передбачити для Закарпатської області додатковий фінансовий ресурс для вирішення вищезазначених питань.

Окремо звертаємося до народних депутатів, вихідців із Закарпаття, з проханням підтримати   внесення відповідних змін до Державного бюджету України на 2017 рік  та, за необхідності, до інших нормативно-правових актів».

Тож дане звернення надіслано і народним обранцям ВРУ від Закарпатської області для внесення ними відповідної законодавчої ініціативи.

Прес-служба Закарпатської облради