16 жовтня 2021

Депутати Закарпатської облради попросили «Укрзалізницю» передати  Боржавську вузькоколійку на баланс області

П’ятниця, 26 лютого 2021, 12:14

Відповідне звернення депутати прийняли на першому пленарному засіданні другої сесії Закарпатської обласної ради. У ньому йдеться про передачу існуючого комплексу вузькоколійки із балансу регіональної філії Акціонерного товариства «Укрзалізниця» на баланс комунальної установи обласної ради.

Надалі для часткового відновлення функціонування залізниці обласна рада планує створити комунальну установу, яка б забезпечила належне фінансування, реконструкцію та утримання цього об’єкту історичної спадщини.

Якщо АТ «Укрзалізниця» задовільнить прохання депутатів, це дозволить обласній раді передати в оперативне управління окремим зацікавленим громадам частину вузькоколійки для реконструкції і використання у туристичних цілях.

Наразі ж значна частина вузької колії зазнала руйнування і залишається у занедбаному стані. Частину її навіть уже забудовано приватними спорудами. Однак, у кожної громади є певне бачення, як цю спадщину часів Австро-Угорщини можна частково реанімувати.

У плані туристичних атракцій у громад уже є певні напрацювання. Так найбільш перспективним наразі є запуск туристичного велодрезинового маршруту Іршава-Довге, протяжністю 17 км. Потенційним виглядає і старт туристичної залізничної атракції за маршрутом Берегово — Великі Береги, довжиною 12 км.

Під час обговорення проекту звернення, голова Закарпатської обласної ради Олексій Петров повідомив, що відновленням Боржавської вузькоколійки серйозно цікавляться наші сусіди угорці. Зокрема — Міністр МЗС Угорщини Петер Сіярто. Однак, для залучення їхньої допомоги, у залізниці має бути конкретний господар, який зможе показати чіткий проєкт. Відтак Олексій Петров попросив усі громади підготувати кошторис відновлення відрізків, за відновлення яких вони б хотіли взятися.

Довідково:

На сьогодні в Україні залишилося всього п’ять вузькоколійок, які є унікальною пам’яткою людської думки і діяльності. Боржавська вузькоколійка, або, як її називають у народі «Анця Кушницька» на території Хустського (Іршавського) району — одна з них. Перша її черга була введена в експлуатацію 23 грудня 1908 року. Залізниця використовувалася передусім для перевезення деревини з гірських масивів Полонина Боржава і Великий Діл. Згодом колію стали використовувати і для пасажирських перевезень. Головна її гілка пролягає вздовж річки Боржави, що й дало назву залізниці. Протяжність вузькоколійки складає 123 кілометри.


На головну  Мапа   e-mail: admin@zak-rada.gov.ua Вгору