- Закарпатська обласна рада - https://zakarpat-rada.gov.ua -

Депутати Закарпатської облради пропонують для зняття соціальної напруги затвердити розмір платежів при розмитненні вживаного автомобіля з іноземною реєстрацією не більше 10 відсотків від його вартості

Враховуючи численні звернення представників громадськості краю, обласна рада під час роботи першого пленарного засідання 12 сесії  ухвалила рішення [1]«Про Звернення Закарпатської обласної ради  щодо недопущення прийняття законопроектів, якими регулюється розмитнення   автомобілів з європейськими номерами» та скерувала  його до Президента України, Верховної Ради України , народним депутатам України від Закарпатської області та обласним радам України.

У документі наголошується: «За даними митниці на 1 травня поточного року кількість машин з іноземною реєстрацією, які з початку 2016 року були ввезені в Україну, становить трохи більше 2 мільйонів. В Україні досі залишаються 351,228 тисяч авто. З них 124,519 тисяч вже порушили термін перебування.

Закарпатська обласна рада упродовж останніх чотирьох років підтримала низку звернень до вищих органів державної влади з приводу необхідності внесення змін до чинного законодавства України з метою лібералізації режиму тимчасового ввезення автомобілів. Наразі суспільство знову стурбоване прийняттям Верховною Радою України у першому читанні  законопроектів №8487 і №8488, якими законодавець задекларував зниження акцизу при розмитненні автомобілів та посилення відповідальності за використання нерозмитнених авто».

Далі сказано, що згідно із законопроектом №8487 планується ввести нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів. Зокрема, у запропонованій системі повинна відбутися зміна оподаткування одиниці об’єму двигуна транспортного засобу на оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.

Так, за основу буде братися базова ставка в 50 євро для машин на бензиновому двигуні і 75 євро для машин на дизельному двигуні. Для розрахунку акцизу, цю суму потрібно буде помножити на кількість років із року, наступного після виробництва машини і на коефіцієнт об’єму двигуна (об’єм двигуна в кубічних сантиметрах, розділений на 1000).

Проте, крім акцизу, у вартість розмитнення авто також входять ще три платежі: ПДВ (20% від вартості), ввізне мито (10%) і збір до Пенсійного фонду (3-5% від вартості).

Що стосується законопроекту №8488, то він вводить обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення, а також посилюється відповідальність за порушення митних правил.

Особа, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам або розукомплектувати його. Також  буде заборонено використання такої машини у підприємницькій діяльності або для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф – 34 тис грн.

Крім нині чинного штрафу в розмірі 8,5 тис. грн за порушення терміну більш ніж на десять діб, пропонується ввести санкцію за порушення терміну від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, більше 30 діб (а також за втрату або розукомплектацію транспортного засобу) – 170 тис. грн або конфіскацію авто за рішенням суду.

«У разі ухвалення законопроектів у нинішньому вигляді, громадяни, які користуються авто з єврономерами, матимуть 180 днів з дати впровадження нововведень для реєстрації транспортного засобу за українським законодавством. Якщо ж хтось не встигне – буде оштрафований за порушення митних правил.

Таким чином, легалізація старого авто навіть за новими правилами для пересічного українця залишається дорогим задоволенням. Значно ускладнює легалізацію таких авто і та обставина, що більшість громадян, які користуються такими транспортними засобами, не є їхніми власниками. Фактично вони належать іноземцям.

Отже, якщо закони набудуть чинності, цілком можливо, що більшість власників авто з єврономерами, а це мільйони людей, будуть змушені розібрати свої машини та здати на металобрухт.

З огляду на зазначене, з метою зняття соціальної напруги, що набуває непередбачуваних проявів (нові акції протестів, невдоволення людей тощо), Закарпатська обласна рада пропонує розв’язати проблему щодо розмитнення таких автомобілів наступним чином: встановити, що розмір платежів при розмитненні вживаного автомобіля з іноземною реєстрацією не  перевищуватиме 10 відсотків від його вартості із запровадженням обов’язкового технічного огляду такого авто» , – наголошується у Зверненні.

     Прес-служба облради