05 червня 2020
  • Вітання


    Шановні закарпатці!

    Вітаємо вас на офіційній веб-сторінці обласної ради. Запрошуємо ознайомитися із відомостями про Закарпаття та останніми новинами з життя області.
    Детальніше »
  • Анонси

  • Фотогалерея

  • Банери

Комісія облради з питань бюджету обговорила профільні питання

середа, 20 травня 2020, 14:30

Сьогодні, 20 травня, відбулося засідання профільної комісії облради з питань бюджету під головуванням Василя Кошелі, яке  пройшло традиційно жваво і динамічно.

Участь у її роботі взяли: голова облради Михайло Рівіс, його перший заступник – Йосип Борто та заступник – Петро Грицик, а також керівництво окремих департаментів ОДА: фінансів – Петро Лазар та його заступник – Наталія Боркулеш, охорони здоров’я – Єлизавета Біров та соцзахисту населення  – Михайло Петрішка.

Йшлося про потреби жителів краю, медиків, фахівців,  задіяних у  боротьбі з пандемією та інших сфер життя.

Найперше погодили внутрішню лабораторну потребу у рамках внесених змін до обласного бюджету на останній позачерговій сесії облради щодо Закарпатського обласного  центру громадського здоров’я для фінансування заходів із профілактики та боротьби  зі СНІДом, у т.ч. для проведення ним  лабораторних досліджень ПЛР на СОVID-19, якими передбачено на ці цілі 1 млн 200 тис грн.   Та в ході її обговорення порушили питання, чому Міністерство охорони здоров’я разом із підвищенням зарплати медпрацівникам, які лікують хворих на COVID-19, не передбачило цього й лаборантам, що також у зоні величезного ризику? « І це – нонсенс, однозначно  лаборанти не повинні почуватися поза турботою», – наголосив Олександр Ледида.

 Очільник облради М.Рівіс підмітив, що урядовці заявили про суттєву фінансову допомогу  медикам і хворим на COVID-19, однак по факту всі тягарі  лягли на плечі органів місцевої влади, яка запровадила карантинні заходи, виділяла кошти для підтримки медпрацівників, їх харчування, закупівлю ліків, захисного одягу, тестів, обладнання і т.д. І це наші реалії.

 Жваво обговорили присутні  і болюче  питання дня –   функціонування  комунального некомерційного підприємства «Обласний заклад з надання психіатричної допомоги с. Вільшани», що створений понад 60 років тому на 200 ліжок.  Із 1 травня цього року, у зв’язку із введенням медичної реформи, КНП перейшло на нову модель фінансування та згідно з угодою з НСЗУ на ІІ-ІУ кв. отримало 2 млн 480 тис, що складає 14, 4% від потреби.

 За словами Єлизавети Біров, щоб зменшити подальші фінансові  ризики, було  повністю припинено поступлення нових пацієнтів у цей заклад, ліквідовано  одне із відділень лікарні на 45 ліжок, ущільнено кадри.  Однак це не вирішує всієї проблеми.

Михайло Рівіс поділився своїм баченням вирішення питання і сказав, що  як один із варіантів – створити на базі цього закладу відділення соцзахисту , яке відтак фінансувати з обласного бюджету. Та закликав більш відповідально  поставитися до цього важливого питання, провести додаткові консультації і  тільки так  винести його до депутатів  для обговорення і загального рішення.

Очільника ради  підтримав Мирослав Білецький, який також наголосив, що  справді такі рішення слід готувати на основі фахового підходу, а  тоді депутати матимуть змогу  визначатися  по суті.  Ідеться ж про особливу категорію наших краян.

Присутні охоче  ділились своїми думками та вносили пропозиції. Зокрема, пропонувалось  тих пацієнтів, які мають повноцінні родини, повернути додому, а у яких відсутні документи, допомогти виробити їх і переселити в інші профільні заклади краю.

За словами Петра Грицика, нині-завтра доведеться вирішувати й питання оптимізації інтернатних закладів  для школярів. І зробити це треба до початку навчального року та опалювального сезону.

Із обговорюваних  питань із уболіванням про здоров’я жителів краю  в умовах сьогодення виступили також Йосип Борто, Василь Кошеля, Андрій Шекета, Василь Губаль, Мікловш Товт та ін.

За результатами засідання будуть прийняті відповідні рекомендації для врахування у подальшій роботі обласної ради та ОДА.

Пресслужба облради


На головну  Мапа   e-mail: admin@zak-rada.gov.ua Вгору