- Закарпатской областной Совет - https://zakarpat-rada.gov.ua -

Крайові депутати просять нардепів ВРУ врахувати питання, без розв’язання якого неможливий сталий соціально-економічний розвиток регіону

А именно: — врахувати в Законі України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» питання законодавчого врегулювання проблем фінансового забезпечення життєдіяльності Закарпаття

На розгляд п’ятої сесії облради вноситься проект рішення «Про Звернення Закарпатської обласної ради щодо внесення змін до проекту бюджету України на 2017 «год», адресоване Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. У документі зазначається: «У Верховній Раді України до розгляду представлено проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 «год» (реєстр. № 5000 От 15.09.2016), поданий Кабінетом Міністрів України.

Мы, депутаты областного Совета, просимо врахувати в Законі України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» питання законодавчого врегулювання проблем фінансового забезпечення життєдіяльності Закарпаття, без розв’язання яких неможливий сталий соціально-економічний розвиток регіону. Прежде всего, потребують вирішення такі проблеми.

1. Відсутність достатнього ресурсу фінансування освітньої та медичної субвенцій у бюджетах районів та міст обласного значення.

Статтями 1032, 1034 Бюджетного кодексу України на фінансування бюджетних закладів передбачені освітня та медична субвенції. Разом із тим, у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» обсяги цих субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам районів і міст обласного значення регіону передбачено в меншому розмірі порівняно з відповідними видатками 2016 года.

В дополнение, для обласного бюджету введено нові навантаження. Так, із наступного року ДЗ «Українська алергологічна лікарня МОЗ України» в смт Солотвино (Тячевский район) фінансуватиметься з обласного бюджету. В дополнение, з 16-и професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ), які функціонують на Закарпатті, 13 фінансуватимуться з обласного бюджету, и 3 – з міського бюджету Ужгорода. Несмотря на то, що на обласний бюджет покладено обов’язок фінансувати 13 ПТНЗ, освітня субвенція обласному бюджету зменшена на 10,262 млн грн (или на 10,3%), в сравнении с 2016 год. З наступного року освітня субвенція передбачає тільки фінансування зарплати освітньо-педагогічних працівників. Усе інше (зарплата техперсоналу, утримання автотранспорту, комунальні послуги, поточні ремонти тощо) буде фінансуватися за рахунок бюджетів районів та об’єднаних територіальних громад. Аналогічна ситуація з медичною субвенцією, яка буде використана для виплати зарплати медичним працівникам, а також для харчування та забезпечення медикаментами пацієнтів. Решта видатків здійснюватиметься за рахунок місцевих бюджетів.

Суттєвого зменшення освітньої субвенції зазнають об’єднані територіальні громади. Так, якщо в 2016 році Вільховецька громада отримала 23,635 млн грн, то в 2017 отримає всього 14,777 млн грн (менше на 8,858 миллионов долларов США). Тячівська об’єднана громада отримає наступного року освітню субвенцію в розмірі 19,427 млн. ( в сравнении с 26,809 млн грн у 2016 року – менше на 7,382 миллионов долларов США).

2.У проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» передбачені вилучення з бюджетів міст обласного підпорядкування (реверсна дотація). Для Ужгорода таке вилучення становить 32,670 млн. (что на 4,314 млн більше, чем в 2016), для Берегова – 1,190 миллионов долларов США (в 2016 вилучення не було взагалі), для Мукачева –18,318 млн грн (что на 9,333 млн грн більше, чем в 2016), для Чопа – 1,517 миллионов долларов США (что на 169 тыс.грн. грн більше, чем в 2016 год). В цілому реверсна дотація за 2017 рік збільшується порівняно з 2016 в год на 138,8%.

3.Містам – Ужгороду, Берегову, Мукачеву, Чопу та Тячівській об’єднаній територіальній громаді – базова дотація на 2017 рік не передбачена взагалі. Місту Хуст вона передбачена на 2 миллионы 85 ТЫС.грн (Это меньше, чем 35,3% в сравнении с 2016 год). Для решти районів області базова дотація збільшилася в середньому на 22,8%, а обласний бюджет отримає її всього на 6,7% больше, чем в 2016 год.

Для Закарпатської області такі показники в проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» означатимуть значне погіршення фінансового стану місцевих бюджетів.

Просимо в найкоротший термін винести на розгляд Верховної Ради України питання про внесення змін до показників Державного бюджету України на 2017 год, а також передбачити для Закарпатської області додатковий фінансовий ресурс для вирішення вищезазначених питань Окремо звертаємося до народних депутатів, вихідців із Закарпаття, з проханням підтримати внесення відповідних змін до Державного бюджету України на 2017 год и, При необходимости, до інших нормативно-правових актів».

Прес-служба Закарпатської облради