30 березня 2020

Михайло Рівіс: 2019-й став роком реформування місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад краю

субота, 21 грудня 2019, 09:56

Готуючись до 17 – ої сесії, голова Закарпатської облради Михайло Рівіс представив депутатам напередодні  розширений узагальнений звіт «Про роботу обласної ради за період із грудня 2018 року до грудня 2019 року».

Окремі статистичні відомості містяться у презентаційних матеріалах, які оприлюднені.

Стисло наводимо основні аспекти роботи та перспективні завдання діяльності обласної ради за цей період.

Так, у своїй роботі обласна рада та її виконавчий апарат дотримуються задекларованих на початку цього скликання фундаментальних принципів – законності, демократичності, прозорості, гласності, колегіальності й контролю за виконанням рішень, які сприяють ефективності реалізації обласних програм, сесійній діяльності, роботі постійних комісій облради.

Очільник облради подякував насамперед депутатському корпусу за цей плідний четвертий, по суті практично передфінішний рік роботи депутатського корпусу Закарпатської обласної ради 7-го скликання. Та зазначив, що  «активна, консолідована робота у фракціях, депутатських групах та виборчих округах стала тим ключовим важелем, завдяки якому ми змогли об’єднатися в одне ціле задля вирішення спільних проблем».

Підтвердженням цього є спільні голосування за переважну більшість питань, що розглядалися у сесійному режимі, а це  свідчить про вміння знаходити компроміси і консенсус.

З огляду на це, як йдеться в звітній інформації, ‒ взаємостосунки, співпраця  облради і облдержадміністрації із початку роботи ради вибудовано у форматі дотримання інтересів громад Закарпаття та їх жителів, чіткого виконання кожною стороною своїх обовʼязків і повноважень. Обʼєктивним критерієм оцінки такої діяльності є виконання обласного бюджету, розвʼязання першочергових соціальних проблем.

Для обласної ради, як і для Закарпаття в цілому, 2019-й став роком реформування місцевого самоврядування та децентралізації влади, об’єднання територіальних громад. «До цього ми йшли довго, зважаючи передусім на прагнення громад, а також враховуючи такі важливі для краю критерії як: гірський регіон, транспортна та кордонна системи, мовноетнічні фактори, демографічні, прикордонні, природоохоронні, рекреаційні та інші особливості регіону тощо», ‒ наголошується у документі.

На погляд голови облради, «рада стала більш мобільною, відповідальною, натхненною у своїй діяльності. І це наша спільна заслуга, загальна відповідальність за виборців. Досягнуті результати в процесі реформування громад – це плоди нашої спільної праці, і я щиро вдячний усім вам за цю непросту й відповідальну роботу».

Також зазначається, що 2019-й також став знаковим та ефективним у пошуку оптимальних шляхів розв’язанням нагальних питань життєдіяльності краю, серед яких ‒ збереження міжнаціональної злагоди і миру в Закарпатській області; забезпечення стабільності під час проведення двох загальнонаціональних виборчих кампаній; зняття напруги у суспільстві, яка виникла у зв’язку із питанням щодо забудови вітряками Боржавського гірського хребта у межах Воловецького, Міжгірського, Свалявського районів, а також щодо утилізації та ліквідації відвалів Мужіївського золоторудника; вжиття заходів із ліквідації руйнівних наслідків карстових процесів та відновлення природних ресурсів у смт Солотвино; здійснення комплексу заходів протипаводкового захисту в басейні р. Тиси; вжиття низки невідкладних заходів з ефективного функціонування ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород»; розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією; проведення автономізації закладів охорони здоров’я в області та їх перетворення у некомерційні комунальні підприємства та визначення порядку призначення керівників таких медичних закладів; пропозиції щодо адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів у Закарпатській області; вироблення стратегії розвитку Карпатського регіону; розробка Стратегії управління відходами у Закарпатській області; будівництво обʼїзних автомобільних доріг навколо міст Берегово, Виноградів та с. Ракошино;реконструкція діючих та відкриття нових пунктів пропуску та ін.

«Як депутат і керівник органу представницької влади твердо знаю, що обласна рада, як і органи місцевого самоврядування на місцях, мають бути рушійною силою усіх позитивних перетворень, що їх передбачає концепція реформування вітчизняної самоврядної системи. Ми можемо і повинні заявляти про себе як повноважні представники територіальних громад. Сьогодні ми стоїмо на порозі перших виборів 22 грудня у 9 новоутворених громадах краю. Згодом, наступного року – чергові вибори до місцевих рад. Наразі центральна влада активно обирає модель їх проведення. І яким бути самоврядним органам залежатиме від тих, хто їх представлятиме. Переконаний, що лише власна ініціатива, відповідальність перед людьми, які висловлюють нам довіру, діалог з усіма конструктивними силами – це і є реальна запорука подальшого розвитку краю», ‒ мовить М.Рівіс.

Завдяки значним зусиллям керівництва області, депутатського корпусу суттєві зрушення за цей час сталися у транскордонному співробітництві. Суттєво поглиблено й міжнародну співпрацю. Здійснювались активні заходи щодо підтримки та активізації відносин регіону з іноземними та вітчизняними партнерами у сферах соціально-економічного розвитку, агропромислового комплексу, залучення інвестицій, туризму, освіти та культури, обміну досвідом та з інших питань.

Досягненням за цей період є створення Асоціації органів місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати Україна – Карпатська агенція регіонального розвитку» для належного інституційного механізму підтримки розвитку в Карпатах. Це є платформа для обговорення і ефективного вирішення проблем регіону, місцевого самоврядування, налагодження міжнародних зв’язків та залучення коштів міжнародної технічної допомоги.

Важливими і продуктивними є запроваджені щорічні Всеукраїнські форуми місцевого самоврядування, де напрацьовуються спільні грантові, інвестиційні проекти розвитку громад шляхом роз’яснення переваг таких ініціатив. Тут обмінюються досвідом, обговорюють та аналізують актуальні проблеми та перспективи у сфері місцевого самоврядування, підвищення ролі органів місцевого самоврядування у забезпеченні розвитку держави. Завдяки таким структурам розроблено макрорегіональну стратегію розвитку Карпатського регіону, визначено реалізацію проекту регіонального розвитку в Українських Карпатах та ін. Саме на таких відкритих майданчиках є можливість обговорити наболілі проблеми усіх областей, об’єднаних Карпатами. Ми повинні і здатні переконати і бізнес, і міжнародні фонди, і іноземних партнерів, що працюють в Україні, підтримувати наші ініціативи розвитку. Це і будівництво в області сміттєсортувального заводу, вирішення проблем Солотвинського солерудника та інші найбільш актуальні соціальні, екологічні та інфраструктурні проєкти.

Як акцентує увагу очільник облради, що : «У своїй службовій діяльності я керувався і надалі дотримуватимуся демократичних засад, а своїм обов’язком вважаю забезпечення того, щоб кожен депутат у цій сесійній залі, незалежно від політичної приналежності, міг висловити власну думку; мав рівні можливості щодо участі у дискусіях, обговоренні проектів рішень, які готуються для розгляду радою. Отже, пріоритетом для мене, як голови обласної ради, було те, щоб рішення ухвалювались після їхнього попереднього, грунтовного обговорення на засіданнях постійних комісій, депутатських фракцій, президії».

Так, за четвертий рік роботи Закарпатської обласної ради сьомого скликання проведено шість пленарних засідань ради, одне з яких – позачергове у зв’язку із невідкладними питаннями щодо збільшення у державному бюджеті доходів органів місцевого самоврядування, галузі охорони здоров’я; будівництва нового аеропорту у Закарпатській області та сталого функціонування ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород»; актуальні звернення до центральних органів влади стосовно фінансування будівництва обʼїзної автомобільної дороги навколо м. Берегово та м. Виноградів; щодо відкриття пункту пропуску «Велика Паладь – Ньодгодош» та ін.

Загалом за цей час прийнято понад 290 рішень, переважна більшість їх стосувалася економічного зростання та соціального захисту населення краю і які мають важливе практичне значення для впровадження позитивних, якісних процесів у різних сферах життєдіяльності. Задля цього, на виконання заходів 54 регіональних програм профінансовано 165,5 млн грн, або 87,5 відсотка до уточненого плану на звітну дату.

Депутатським корпусом підтримано 28 звернень до центральних органів державної влади, прийняття яких було зумовлено нагальними потребами сьогодення. За цей час сталися якісні зміни у складі облради, утворено дві депутатські групи, уповноважені представники яких розпорядженням голови обласної ради введені до складу президії.

У звіті посадовець також мовить: «Як голова обласної ради, разом з виконавчим апаратом ми забезпечували виконання вимог Регламенту ради щодо подання матеріалів на розгляд ради, якісної їх підготовки. Вважаю, що маємо позитивні напрацювання в інформаційному, організаційному та методичному забезпеченні діяльності обласної ради».

Слід відзначити, що постійні депутатські комісії цієї каденції досить активні. У багатьох випадках за власною ініціативою порушують актуальні для жителів краю питання і приймають ефективні рішення. Злагодженою є й робота виконавчого апарату ради та депутатського корпусу. Вони спільно працюють над підготовкою пленарних засідань, засідань постійних комісій та президії, попередньо вивчають стан справ з обговорюваних проблем, відпрацьовують проекти рішень. Депутати опікуються проблемами жителів регіону, за необхідності надають дієву допомогу, оперативно і кваліфіковано працюють над розв’язанням проблем згідно з профілем діяльності постійної комісії. Для цього використовуються широкий спектр законодавчо передбачених форм діяльності ради та її органів, включаючи президію, тимчасові контрольні комісії, робочі групи, Координаційну раду з питань місцевого самоврядування, а також залучення різноманітних агенцій туристичних та регіонального розвитку, ЄОТС ТИСА, Асоціації органів місцевого самоврядування, наукових кіл, громадських організацій та ін.

Разом із цим Михайло Рівіс наголошує: «Пріоритетом у моїй роботі на посаді голови облради було оперативне та дієве реагування на звернення жителів краю до обласної ради». Адже звернення громадян є найважливішою формою забезпечення зворотного зв’язку між радою та виборцями, а інформація, що міститься в них, найчастіше слугує орієнтиром при прийнятті важливих рішень, що стосуються інтересів широких верств населення. В обласній раді налагоджена системна робота зі зверненнями громадян, створені належні умови для реалізації права кожної людини на письмові та усні звернення.

Він також висловлює слова подяки  депутатам, які на запрошення виконавчого апарату відгукуються і приходять на різні заходи, наради, тренінги чи семінари, які відбуваються за участю обласної ради. Та зазначає, що одним із важливих чинників є інформаційна робота, яка забезпечує прозорість і гласність у діяльності ради. З цією метою налагоджено практику участі представників ЗМІ у пленарних засіданнях сесій, роботі постійних комісій та інших заходах, що проводяться обласною радою. Тому для інформування населення активно використовуються електронні засоби комунікації такі як офіційний сайт облради та Фейсбук. Відвідувачі сайту мають змогу ознайомлюватися заздалегідь із питаннями, що плануються для розгляду на черговій сесії, користуватися електронними варіантами рішень, прийнятих на пленарних засіданнях ради, отримувати інформацію про поточну діяльність облради.

«Моя діяльність як голови обласної ради визначається ефективністю роботи колективу представницького органу в цілому і кожного депутата зокрема. Фактично, це своєрідне підведення підсумків нашої з вами колективної праці – сесій обласної ради, засідань президії, постійних комісій, депутатських фракцій (груп), виконавчого апарату облради і, безумовно, кожного депутата. Саме від цього залежать результати наших спільних зусиль та оцінка їх виборцями», ‒ каже М.Рівіс та додає, що загалом робота обласної ради у звітному періоді була конструктивною і публічною, процеси – прозорі. Позаяк, приймаючи рішення, депутати ради, які представляють різні політичні сили, керувались головним: потребою забезпечення життєдіяльності територіальних громад області.

Найбільшу вдячність голова облради висловлює  жителям Закарпаття, виконавчій владі, місцевим радам, територіальним громадам, обласним установам і організаціям, ЗМІ, усім тим, хто зробив посильний внесок у забезпечення злагодженої роботи обласної ради, підвищуючи тим самим авторитет органів місцевого самоврядування.

«Безперечно, кожен із нас добре усвідомлює, що зараз відбувається у нашій державі. Ми повинні зрозуміти, що немає особистих амбіцій і побажань – є бажання працювати для громад, на благо закарпатців. Тільки об’єднавши зусилля представницьких і виконавчих органів влади, на основі взаємної довіри і відповідальності перед людьми, за підтримки територіальних громад та кожного окремого виборця ми забезпечимо вирішення найважливіших питань життєдіяльності краю», ‒ підкреслює Михайло Михайлович і запевняє, що в цьому плані обласна рада постійно знаходитиме оптимальні варіанти співпраці усіх гілок влади, політичних сил та громадськості не тільки на місцевому, але й на загальнодержавному рівні.

Підбиваючи  підсумок діяльності облради за звітний період, М.Рівіс відмітив, що всі свої зусилля рада спрямовувала на ефективне вирішення економічних, соціальних, культурних проблем жителів територіальних громад краю. І закликаю всіх і надалі працювати з повною віддачею сил на благо територіальних громад, з тим, щоб професійність та добрі діла кожного з нас зміцнювали впевненість людей у нашій відданості справі, вболівання за розвиток рідного Закарпаття.

Насамкінець голова облради М.Рівіс резюмував: «Попереду на нас чекають нові цікаві ідеї, плани та результативні проєкти. І тільки активна, плідна  співпраця однодумців та професіоналів сприятиме забезпеченню економічного й соціального розвитку та задоволенню потреб наших земляків».

Виконавчий апарат облради

 

Повний Звіт голови Закарпатської обласної ради М.Рівіса  за 2019 рік

 

Презентація звіту


На головну  Мапа   e-mail: admin@zak-rada.gov.ua Вгору