Михайло Рівіс: Ми повинні вміло використовувати туристичні магніти регіонів задля розвитку Карпат

Print Friendly, PDF & Email

Сьогодні, 6 жовтня, у м. Трускавець Львівської області відбулось урочисте відкриття дводенного Форуму Карпатського Єврорегіону «Карпати 2030», у рамках якого відбулися панельні дискусії, презентації та прийняття відповідних резолюцій.

Мета заходу, як зазначила виконавча директорка  Асоціації «Єврорегіон Карпати – Україна» Галина Литвин,   – обговорення стану та перспектив розвитку Карпатського Єврорегіону,  підбиття підсумків роботи самоврядних органів за 2015-2020 роки.

Участь у форумі взяв і виступив у панельній дискусії «QUO VADIS, Карпати» голова Закарпатської облради Михайло Рівіс, який окреслив основні напрямки стратегічного розвиту Закарпаття на найближчі роки, збереження унікальних Карпати  для прийдешніх поколінь.

«Наш край межує з чотирма країнами Євросоюзу – Угорщиною, Словаччиною, Румунією, Польщею. З трьома першими країнами область має низку  пунктів пропуску на державних кордонах, щоправда, вони потребують модернізації із запровадженням єдиної системи електронної черги, та побудови нових. Із Польщею, з якою маємо 32 км спільного кордону, ані жодного пункту пропуску. Тож відкриття  бодай пішохідного переходу є одним з важливих для розвитку нашого краю і діалог про це з  польськими партнерами ведеться на різних рівнях», – наголосив М.Рівіс, додавши, що серед пріоритетних напрямків розвитку Закарпаття – рекреаційно – туристична сфера, відновлювальні джерела енергії, смартспеціалізація, створення мережі хабів, продовження кластерних ініціатив. Оскільки область на практиці є осередком потужної кластерної автомобільної ініціативи в Україні, то нині розглядається і можливість із випуску електромобілів  на базі заводу «Єврокар», який на даний момент випускає автомобілі марки «Шкода». До цього кластеру, до речі, увійшла і всесвітньо відома фабрика «Fischer–Мукачево»–одна з найбільших в Європі з виробництва спортивного спорядження та спеціалізується по виготовленню компонентів до автомобілів, а також інші підприємства,  що випускають продукцію у цій сфері.

«Ми також будемо рухатися у напрямку розбудови інфраструктури за рахунок місцевих бюджетів та різних європейських програм і фондів. На жаль, Закарпаття потрапило тільки у фінальну частину пілотного дорожнього експерименту від перевиконання щомісячних планових митних платежів на фінансове забезпечення реконструкції та поточного ремонту автодоріг. А  тим часом Львівщина вдало попрацювала увесь період експерименту і ми раді за своїх друзів, адже зараз вони мають нові добротні сучасні дороги. Відповідно ми для  розвитку дорожньої інфраструктури краю залучатимемо кошти місцевих бюджетів та різних фондів»,–далі мовив очільник Закарпатської облради.

Серед перспективних проєктів регіону – нові гірськолижні курорти «Боржава» та «Свидовець», реалізація європейського проєкту «ZeroWaste», що  передбачає будівництво полігону ТПВ і сміттєсортувального заводу в с. Яноші Берегівського району, бенефіціаром якого є  ЄОТС ТИСА. Також важливим є розвиток міжнародного аеропорту «Ужгород», який має ключове безпекове значення для нашого гірського краю. Нещодавно в рамках офіційного візиту Президента України до Словацької Республіки відбулося підписання міжурядової угоди щодо використання спільного повітряного простору, яка дасть змогу відновити авіапольоти з аеропорту «Ужгород» до столиці України і модернізувати  його .

«Плануємо зреалізувати ще один амбітний проєкт на Свалявщині під назвою «Індустріальний парк «Інноваційне місто довголіття». І, звичайно, важливо й надалі використовувати основні туристичні магніти краю – це термальні, мінеральні джерела та інші природно-ресурсні можливості щодо організації та популяризації маршрутів активного і екстремального відпочинку. Все для того, аби українські Карпати стали унікальною  та доступною родзинкою  України», – підсумував М.Рівіс.

Пресслужба облради