Михайло Рівіс: Україна має всі підстави бути гідним партнером і працювати з європейськими країнами на рівних

Print Friendly, PDF & Email

Сьогодні, 13 жовтня, голова Закарпатської облради Михайло Рівіс прийняв і поспілкувався з представниками ГО “Європа без бар’єрів” – виконавчою директоркою Іриною Сушко та аналітиком Павлом Кравчуком, які перебувають на Закарпатті в робочій поїздці.

Мета приїзду, за словами Ірини Сушко, побачити наживо стан справ  на пунктах пропуску, що розташовані на території Закарпатської області на державних кордонах України, оскільки Закарпаття є своєрідними воротами до Європи, а також напрацювати відповідні рекомендації для  міжвідомчої  урядової групи.

Йшлося про пропускну здатність контрольно-пропускних пунктів, наявність відповідної інфраструктури, комфортних побутових умов, сучасних автозаправок, кав’ярень, туалетів та ін. Оскільки, як казали представники «Європи без бар’єрів», потокоподорожніх із кожним роком зростає, а  пропускна здатність кордонів  залишається тою ж. «Ми тільки що вивчали ці питання на Львівщині, нині прибули на Закарпаття», – казали вони.

Михайло Рівіс дав фахові вичерпні відповіді на всі запитання, оскільки понад 18 років присвятив роботі на Виноградівській митниці від інспектора до заступника начальника митниці. Тож серед іншого зазначив, що «хоч пунктів пропуску на Закарпатті  багато, та є серйозні перенавантаження в їх роботі. Тому потрібно модернізувати діючі і будувати нові КПП. Згідно з шенгенським законодавством на кожні 30 км кордону має бути пункт пропуску із відповідною інфраструктурою. Нагальним залишається питання реконструкції митних постів «Ужгород», «Лужанка», «Дяково» та ін., побудови об’їзної дороги навколо Берегова, яка повинна з’єднати дороги державного значення і повести до міжнародних пунктів пропуску на кордонах з Румунією та Угорщиною, що відкриє нові транзитні можливості. Та найголовніше, ми повинні почати будувати  платний автобан як продовження автомагістралі М-3,  яка має пройти через Закарпаття, починаючи з нового потужного пункту пропуску в с. Дийда і вийшовши в районі Міжгір’я в напрямку Львова. Міжурядова угода про будівництво такої магістралі існує ще з 2010 року. І відтягуючи її будівництво Закарпаття і Україна в цілому значно втрачає транзитний потенціал через будівництво альтернативної транспортної мережі «Віа Карпатія», яка будується в обхід України», – наголосив М.Рівіс, додавши, що досить йти по світу з простягнутою рукою, треба самим навчитися заробляти і розбудовувати свою країну по- господарськи. Адже з бідним, що просить гроші під церквою, жоден бізнесмен чи інвестор не почне будувати спільний бізнес. А Україна має всі підстави бути гідним партнером і працювати з європейськими країнами на рівних.

Обговорили учасники зустрічі і питання відновлення функціонування міжнародного аеропорту «Ужгород» відповідно до підписаної міжурядової угоди між Україною та Словацькою Республікою з використання  частини повітряного простору Словаччини тощо.

Мовилось і про малий прикордонний рух. За словами М.Рівіса, «з запровадженням безвізу  малий прикордонний рух втратив свою актуальність. Однак, на мою думку, його можна модернізувати, надавши власникам картки малого прикордонного руху можливість перетинати кордон за спрощеною процедурою, яка існує між країнами ЄС,  що не входять в Шенгенську зону. Це дало би змогу значно розвантажити пункти пропуску краю».

Пресслужба облради