Олексій Петров: «Нові і оновлені пункти пропуску потрібні не митниці, а у першу чергу громаді Закарпаття»

Print Friendly, PDF & Email

Таку думку голова Закарпатської обласної ради сьогодні висловив на нараді щодо будівництва нових та реконструкції діючих міжнародних пунктів пропуску у межах Закарпаття. Теза прозвучала у відповідь на нарікання в. о. Закарпатської митниці Держмитслужби Миколи Ясевича про відсутність діалогу з місцевими громадами щодо оформлення земельних ділянок під існуючими та майбутніми пунктами пропуску.

Він, зокрема, розповів, що протягом останніх 5 років митниця отримує відписки або відмови від сільських рад та РДА, на чиїх землях розміщено або планується розмістити міжнародні пункти пропуску. Микола Ясевич зауважив, що без вирішення земельного питання рух щодо розбудови прикордонної інфраструктури абсолютно не можливий. Як і залучення кошти під ці проекти.

Зокрема, сьогодні найбільш проблематичними залишаються проекти на українсько-угорському кордоні у селах Дийда та Косино Берегівського району, де місцеві громади відмовили митниці у виготовленні проектної документації. Зважаючи на те, що за кілька кілометрів від Дийди з угорської сторони, сусіди вже підводять автобан, цей проект може стати стратегічним з точки зору розвантаження черг на українсько-угорському напрямку.

Як повідомив представник Держгеокадастру у Закарпатській області, деякі зі згаданих територій перебувають у віданні Державної Прикордонної служби. Тому тут треба вести діалог з Міністерством оборони.

Що ж до КПП Дзвінкове–Лоня (Угорщина), то представник місцевої громади попросив керівництво облради та ОДА клопотати про збільшення часу роботи цього пункту з денного на цілодобовий. Це б дало можливість пропускати не 200 транспортних засобів, як це робиться зараз, а у п’ятеро більше.

Із нових пунктів пропуску, які можуть з’явитися за умови злагодженої співпраці митниці, місцевих громад та Держгеокадастру, називають і Хижа-Тарнамаре у колишньому Виноградівському, а нині Берегівському районі. А також — Яблунівка—Ремете, що знаходиться на території Вишківської громади Хустського району. Присутній на нараді депутат облради з Хустщини Мирослав Білецький повідомив, що вже закладено кошторис на спорудження дороги у цьому напрямку у межах проекту «Мале Карпатське коло». Надалі планують передати дорогу на баланс Укравтодору.

«Ми маємо бути максимально відкритими для світу і особливо для наших сусідів», — у свою чергу заявив голова Закарпатської ОДА Анатолій Полосков. — Таке завдання перед нами поставив Президент України. Тому мусимо не змарнувати цей шанс і докласти максимум зусиль, аби реалізувати згадані сьогодні проекти».

Присутні на нараді голови ОТГ, на територіях яких знаходяться КПП, пообіцяли надалі сприяти митниці у належному оформленні землі під згадані об’єкти.

За результатами наради було запропоновано створити комісію, яка координуватиме цю роботу і щотижня доповідатиме про хід розбудови міжнародної інфраструктури.