Оптимізувати витрати та вирішити долю комунального майна: відбулося засідання профільної комісії Закарпатської облради

Print Friendly, PDF & Email

У Закарпатській обласній раді під головуванням Петра Станка засідала постійна комісія з питань регіонального розвитку, адміністративно-територіального устрою, комунального майна та приватизації. 

Депутати-учасники комісії шукали шляхи зменшення витрат на утримання, прибирання й охорону будівлі облради, які обходиться обласному бюджету щорічно у близько 9 мільйонів гривень. У цьому напрямку вирішили розглянути можливість залучення до цієї діяльності підрядників та опрацювати план запровадження сучасних енергозберігаючих технологій.

Аби побачити реальний стан справ з витратами обласного бюджету на комунальні послуги всіх закладів освіти, медицини та культури краю, члени комісії запропонували доручити начальнику Комунальної установи «Управління спільною власністю територіальних громад» Закарпатської обласної ради Юлії Малик підготувати інформацію по цим видаткам за три останні роки.

Також з метою економії обласного бюджету, члени комісії вирішили оптимізувати штат КУ «Управління спільною власністю територіальних громад», у тому числі через зменшення працівників із числа керівного складу та через розширення повноважень для тих фахівців управління, які залишаться працювати.

Петро Станко також поінформував членів «майнової» комісії про важливе рішення, що стосується передачі об’єктів, що знаходяться у комунальній власності облради на баланс новоутворених та реформованих місцевих громад. Він розповів, що наразі є три шляхи прийняття рішень щодо цього майна: безкоштовна передача у власність громад, передача у оренду або реалізація через аукціон.

Присутній на засіданні голова обласної ради Олексій Петров запропонував включити у даний перелік і таку операцію з комунальною нерухомістю, як державно-приватне партнерство та зробити цю форму розпорядження майном пріоритетною.

Продовжуючи цю думку, Іван Синетар зауважив, що потрібно використовувати будь-які варіанти майнової співпраці та передачі об’єктів громадам. Він також озвучив можливість передачі майна в оперативне управління громадам на термін до 3 років. Це, на думку заступника голови комісії, гарантує належне використання та утримання будівель та приміщень. Водночас, у випадку співпраці з бізнесом чи інвесторами, слід робити акцент саме на державно-приватне партнерство. Так можна розвивати  та відновлювати, зокрема, об’єкти історично-культурної спадщини. 

Ще одна пропозиція стосовно поводження з комунальною власністю прозвучала і від першого заступника голови облради Андрія Шекети. Він порадив членам комісії розділити підходи стосовно операцій з майном до ОТГ та бізнесу. За його прогнозами та спостереженнями, у подальшому постане питання довіри громад до обласної ради у плані гарантій, що відремонтовані і доглянуті ними приміщення залишаться на їхньому ж балансі.

Ідею Андрія Шекети підтримав і член Комісії Йосип Борто та секретар Комісії Ірина Мацепура. Останні також запропонували визначати долю кожного об’єкта окремо: якщо громада має ресурси для утриманні і розвитку майна, передавати у оренду, якщо ж об’єкт рушиться або є аварійним уже тривалий час — продавати з аукціону і не витрачати на його утримання бюджетні кошти. У відповідь Іван Синетар запропонував розглянути можливість пошуку міжнародного кредитування для відновлення цих об’єктів з метою збільшення їх капіталізації.

Усі вищенаведені пропозиції повинні стати основою Стратегії управління об’єктами Закарпатської обласної ради, яку доручили розробити КУ «Управління спільною власністю територіальних громад» із можливістю подальшого коригування членами комісії. Цій же установі члени Комісії доручили внести зміни у методику розрахунку за оренду комунального майна, що б дозволило сформувати спецфонд для утримання цих об’єктів.