Органічний туризм, рециклінг, збереження і примноження культурної спадщини – креативні проєкти Синевирської громади

Print Friendly, PDF & Email

Як правильно впроваджувати актуальні ініціативи в умовах непростих реаліях сьогодення та як стати ланкою успішного транскордонного проєкту – із такими питаннями звернулися представники Синевирської громади до першого заступника голови облради Андрія Шекети та керуючої справами облради, заступника голови Правління Асоціації «Єврорегіон Карпати-Україна» Мирослави Ливч.
 
Голова громади Іван Чуп разом із проект-менеджеркою Мар’яною Місик розповіли про кейси-напрацювання, впровадження яких на часі та можуть стати новим туристичним магнітом Закарпаття.
 
У ході обговорення проєктів наголошувалося, що високогірні села Синевирська Поляна та Синевир – це самодостатні території, де проживають щирі, працьовиті люди та навкруги неймовірна природа – мають потужний потенціал для реалізації найсміливіших і сучасних ідей. Громада переймається екологічною проблематикою не тільки своїх сіл, а готова долучитися до вирішення природоохоронних питань усієї Тереблянської долини. Зокрема й завдяки пілотній ініціативі «Безвідходні відходи», яка є інноваційним підходом до мінімізації забруднення територій екологічно орієнтованих муніципалітетів прикордонного регіону. Проєктом також передбачається: організація глибокого сортування ТПВ у населених пунктах та місцях скупчення туристів, екопросвітницька та промоційна діяльність тощо.
 
Інший проєкт – “Локальні бренди традиційних ремесел та натуральної продукції” – як туристичний магніт та інструмент самозайнятості/бізнесу в малих громадах прикордоння. Тут – орієнтир на формування органічного туризму як інноваційного інструменту пілотування економічних та соціальних проєктів у громадах України, Польщі, Франції (передбачається розробка Добрих правил соціо-еколого-економічно відповідального ведення сільського господарства, туризму, переробної галузі й використання географічного маркування послуг і продукції з поширенням досвіду в громадах трьох країн). Громада усвідомлює, що може претендувати на маркування своїх товарів із позначкою «органік» та готова пройти скрупульозний шлях до цього. Адже зараз неабиякої популярності у світі набуває органічне виробництво, яке має бути натуральним у всьому – не застосовуються хімічні добрива, пестициди, генетично-модифіковані організми (ГМО) або консерванти.
 
Окрім того, представники громади мають на меті створити навчальні коворкінг центри – осередки онлайн освіти та молодіжного транскордонного партнерства. Це третій проєктий задум. Оскільки за останній час, через низку причин, популярності набуло онлайн навчання і у гірських регіонах організація цього процесу зітнулася із низкою проблем. Зокрема відсутність якісного мобільного зв’язку, оптоволоконного інтернету у домівках та, що вкрай важливо – не усі родини можуть забезпечити дітей сучасними гаджетами.
 
Наголошувалося, що Тереблянську долину у рік відвідує понад 300 тисяч туристів, які можуть принести суттєвий дохід громаді, якщо правильно налагодити туристично-рекреаційний простір. Тож, серед задумів – сприяння розвитку культури та туризму в гірських регіонах через розробку культурного шляху «Креативні Карпати» та створення надсучасних хабів «Горяни», як опорні вузли шляху.
 
Підсумовуючи зустріч, представники облради запевнили у підтримці з боку депутатського корпусу та поділилися найбільш ефективним алгоритмом впровадження цих проєктів. Насамкінець Мирослава Ливч зазначила: «Надзвичайно приємно бачити таких ініціативних людей, які дбають про розвиток громади. Переконана, що презентувавши свої креативні ідеї Асоціації «Єврорегіон Карпати-Україна», ця громада зможе впровадити у життя усі свої наміри та стане взірцем для інших територій не тільки нашого краю».
 
Пресслужба Закарпатської облради