06 грудня 2021

Закарпаття – на обочині урядового пирога?

Середа, 1 червня 2016, 09:15

У вівторок, 31 травня, закарпатські обранці продовжили вивчати питання, які плануються до порядку денного другого пленарного засідання  третьої сесії облради, на засіданнях постійних профільних комісій: з питань розвитку бізнесу, виробничої інфраструктури, банківської діяльності та інвестицій, де головує Андрій Андріїв, та з питань транскордонного співробітництва, розвитку туризму та рекреації – під керівництвом Пейтера Чаба.

Зокрема, в поданих матеріалах йшлося про розвиток освіти, культури, традицій, поліпшення вивчення української мови в школах з мовами національних меншин, про туристичний бренд,  профілактику злочинності на території області та про стан доріг в нашому краї. Та найактивніше обговорювали депутати питання, з якого доповідав начальник Служби автодоріг області Михайло Попович. Він зазначив, що по 60-80 запитів від депутатів різних рівнів надходить чи не щомісяця на адресу очолюваної ним структури, в яких одна тривога – погані дороги.

Депутати підтвердили це та поцікавились протяжністю мережі та стану автодоріг краю, на які потрібне фінансуванням. Михайло Попович інформував, що протяжність доріг загального користування області становить 3347,8 км, у т.ч.: державного значення – 904,7 км,  місцевого (районні та обласні) – 2443,1 км. Найболючіша проблема – слабке фінансування. І навів такі цифри: у 2008 році області було виділено на  дороги  220 млн. грн., у 2015 -му – 67 млн. грн., а це у десятки рази менше. Як мовиться, багато не на ремонтуєш. Адже поточний ремонт  одного  кілометра автодороги обходиться  у 3 млн грн. Тому на думку фахівців, необхідно реорганізувати дорожню галузь за європейською концепцією з передачею місцевій владі доріг місцевого значення та підтримати ініційовану Володимиром Гройсманом ініціативу про створення спеціального Дорожнього фонду з визначенням джерел їх наповнення.

За словами Андрія Андріїва, вкрай важливим є домогтися включення Закарпаття в «дорожній експеримент», який передбачає спрямовувати на ремонт автодоріг 50 відсотків коштів від перевиконання щомісячних планових надходжень митниці,  в якому вже задіяно п’ять регіонів України: Волинську, Чернівецьку, Львівську, Одеську області, а також м.Київ. Тим більше, що у жодній області України нема стільки мостів, як в Закарпатті, а це – 23 км, та  60% доріг вздовж гірських річок, які  руйнуються в результаті впливу зсувів та дощових паводків. А тому, до нашого туристичного краю, який межує з 4 країнами – членами Євросоюзу, на переконання депутатів, має бути посилена увага з боку уряду.

У ході роботи комісії з питань транскордонного співробітництва серед іншого було обговорено і пропозиції на парламентські слухання на тему: «Транскордонне співробітництво як чинник євроінтеграційних процесів України», які відбудуться 8 червня, де виступатиме про існуючі проблеми в області перший заступник голови облради Йосип Борто.

«У цьому ключі важливим є ще одне питання – стан закарпатських пунктів пропуску через державний кордон», – зазначив член комісії з питань транскордонного співробітництва Михайло Кіш. За його словами, сьогодні на багатьох він – нікудишній.

Після активного обговорення питання, комісія вирішила одне з наступних своїх засідань провести у виїзному режимі, у  ході якого  й розглянути інфраструктурні питання, модернізацію на кордоні, якість митних процедур, комфортність  для громадян, зовнішній вигляд конструкцій та самої території. «Виїзна комісія – це буде і цікаво, і результативно, бо депутати матимуть змогу побачити проблемні питання на місцях і прийняти виважені рішення», – резюмував голова комісії Пейтер Чаба.

Уважно вивчили крайові парламентарі також внесення змін до діючих регіональних програм, погодження надання надр у користування та виконання регіональних програм. Останні рекомендовано до розгляду на пленарному засіданні.

Прес-служба Закарпатської облради


На головну  Мапа   e-mail: admin@zak-rada.gov.ua Вгору