Сьогодні, 11 серпня, у Закарпатській обласній раді відбулося перше засідання робочої групи з аудиту ефективності управління комунальних підприємств (суб’єктів) господарювання, установ, закладів, які належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст області.
Засідання пройшло під головуванням голови робочої групи Івана Синетара, за участі виконуючого повноваження голови обласної ради Василя Іванча, членів робочої групи: заступника голови Закарпатської ОДА Петра Добромільського, Олександра Ледиди, Йосипа Борто, Володимира Чубірка та запрошених представників КУ «Управління спільною власністю територіальних громад закарпатської обласної ради», Держаудитслужби у Закарпатській області та Головного управління Держпраці у Закарпатській області.
«Протягом останніх 30 років у області створено чимало комунальних установ, які є отримувачами коштів із обласного бюджету. Вони створювалися у різні періоди згідно з тодішнім законодавством і у той час справді були потрібними. Законодавство змінювалося, установи залишалися і деякі з них нині або перегукуються у своїх функціях або лише частково виконують покладені на них завдання. Це — установи з чималими штатними розписами та приміщеннями. Нині прийшов той час, коли потрібно провести оптимізацію цих підприємств через їх об’єднання, а можливо і закриття окремих підприємств. Чому ми вдаємося до таких, можливо, не зовсім популярних рішень? Через велике навантаження на обласний бюджет. До прикладу, нині із 2,1 млрд. гривень, маємо на соціальну інфраструктуру області всього близько 30 мільйонів. Це — мізер у розрахунку на всі 64 ТГ краю. Тому комісія ставить перед собою завдання: у результаті аналізу діяльності всіх КП облради, вийти на економію коштів у районі 10% від обласного бюджету. Для цього з пропозиціями щодо такої економії маємо вийти вже до початку формування бюджету області на наступний рік», — розповів про функції робочої групи її голова Іван Синетар.
У свою чергу, в.п. голови облради Василь Іванчо зауважив, що сьогодні у області існує близько 160 комунальних підприємств, де є засновником облрада. Приблизно 12 з них перебувають на стадії припинення або розформування.
«У зв’язку з цим, одним із завдань комісії має стати аналіз інформації, скільки кожне КП сплачує у бюджет ТГ, на якій знаходиться. Адже сьогодні територіальні громади відмовляються утримувати КП, які надають їм послуги, але фінансуються з обласного бюджету. Як, наприклад, як у випадку з ПАДІЮНом, на який обласна рада щорічно витрачає понад 22 мільйони гривень, а закладом майже на 90% користується Ужгородська громада», — зазначив Василь Іванчо.
Пресслужба Закарпатської обласної ради